Brev:
Hård mave - 4 mdr.
27. september 2007
Alder:
4 mdr.
Hård mave - 4 mdr.
Hej igen.
Jeg har før skrevet til dig om min datters på nu 4 mdr. ondt i maven. Hun græder stadig i op til 1 døgn før hun får afføring, og hun presser og det gør meget ondt på hende. Nu har vores sundhedsplejerske, på trods af dette, rådet mig til at gå igang på grød, da min datter viser alle tegn på, at hun er klar til mere "fast" føde. Desuden sagde shpl. også, at det tit bliver bedre mht. afføring og ondt i maven når hun begynder at skulle fordøje grøden.
Min datter har fået grød i 3 dage, og hun elsker det - hun tager ca. 10 skefulde og derpå en flaske og det fungerer godt, hun bliver meget mæt af det. Det er mig, der stopper efter de ca. 10 skefulde for at starte langsomt, selvom shpl. sagde, at jeg skulle lade hende selv styre hvor meget.
Nu har hun så fået meget hård mave, og det gør derfor mere ondt at lave stort, og det ender med at hun falder om af træthed af at presse uden der kommer noget eller kun lidt ud. Må jeg give mere lactulose (end de 2 X 1,5 ml. hun får nu??), eller hvad kan jeg ellers gøre?
Det er måske bare fordi maven skal vænne sig til grøden??
Håber på et hurtigt svar :-)